|
Post by Inkeri on Dec 13, 2014 18:11:35 GMT 2
Moikka! Entinen hoitoponini, nykyinen omani, juuri Norjasta muuttanut shetlanninponiteräsmummo Nette kaipaa kattoa päänsä päälle. Kyseessä on kiltti, joskus vähän omapäinen tamma, jonka pitäisi päästä viettämään eläkepäiviään jollekin kivalle pikkutallille - ja Simora on erittäin hyvä vaihtoehto sellaiseksi. Meitsi, Inkeri siis, on 16-vuotias vaaleilla hiuksilla, huikealla 140:n sentin pituudella ja iloisella hymyllä varustettu tyttö. Luonteeltani olen yleensä pirteä ja hyperpuhelias sekä huumorintajuinen, enkä suutu kovin helposti. Netteä olen tosiaan hoitanut vuodesta 2012, mutta nyt, kun se siirtyi Shelyesin tuntiponin hommista eläkkeelle, Jassu myi tamman mulle vähän yllättäen. Simora siksi, että täällä on mukavanoloinen porukka ja talli on pienehkö sekä aktiivinen. Plus, koska asun Liekkijärvellä, Simora olisi myös hyvän jopoilumatkan päässä, ja voisin käydä tallilla melko usein. Jouluisin terkuin, Inkeri
|
|
|
Post by Odelie on Dec 13, 2014 19:39:53 GMT 2
Inkeri -> Olet kovin tervetullut Simoraan Neten kanssa! (: Voit tehdä päiväkirjan vaikka saman tein, sivut teen teille kun ensimmäinen tallivuokra on kuitattu.
|
|
|
Post by Daw on Dec 27, 2014 0:18:47 GMT 2
Moi! Olen Daw ja hevoseni Vaalea Unelma alias Nella etsii tallipaikkaa. Nella on nyt 13-vuotias suomenhevostamma, jonka kanssa Daw on seikkaillut pidemmän aikaa. Nellan kanssa on koettu niin ylä kuin alamäkiäkin, välillä toivo neidin kanssa on ollut kokonaan kadoksissa. Nella on luonteeltaan kunnon tamma jonka mielialat vaihtelevat paljon. Daniela "Daw" on 21-vuotias naisen alku, joka ei oikein tiedä mitä elämällään tekisi. Opiskelun taakseen jättänyt nainen keskittyy hevoseensa, töiden tekoon sekä yliopisto-opiskelun suunnitteluun. 165cm pitkän naisen tunnistaa pitkistä, suorista, tummanruskeista hiuksista ja rennoista vaatteista. Luonteeltaan Daw on positiivinen, äänekäs ja paljon naurava, hieman perfektionistinen tapaus, jonka on vaikea hyväksyä tosi asiaa, ettei hänen hevosestaan tule koskaan oikeaa kilpahevosta. Irl olen lukiolainen, joka on palaamassa virtuaalihevosten pariin 1,5 vuoden tauon jälkeen. Simora vaikuttaa mukavalta tallilta. Olen jo hetken etsinyt tallia jonne majoittuisin ja Simora vaikuttaa juuri sellaiselta jonne haluaisin jäädä. Toivottavasti siis pääsemme Nellan kanssa mukaan joukkoon!
|
|
|
Post by Odelie on Dec 27, 2014 11:23:40 GMT 2
Daw -> Tervetuloa Simoraan Nellan kanssa! (: Voit tehdä päiväkirjan vaikka saman tein, kunhan olet rekisteröitynyt foorumille. Sivut teen teille kun ensimmäinen tallivuokra on kuitattu.
|
|
|
Post by Maisi on Jan 4, 2015 18:27:24 GMT 2
Suomijästi Teukka on pidemmän aikaa ihaillut Simoran naisväkeä, ja on vinkannut, että haluaisi jopa muuttaa saman katon alle neitien kanssa.. Saman katon alle olen antanut luvan muuttaa, mutta ei ihan samaan karsinaan sentään. Vähän etäisempiä naapureita saavat olla Teukka on uljas suomenhevosori, jolla aktiivisesti harrastamme valmentautumista ja kilpailuja. Tulevaisuuden siitosorin meriittejä rakennetaan parhaillaan, joten aktiivista hääräämistä tältä pariskunnalta voi ja saa odottaa. Suomenhevosori on lapsekas luonteeltaan, ja miehiseen tapaan ei aikuistumista tulla varmasti näkemäänkään. Teukka haluaa olla huomion keskipisteenä, ja huomionhakuisena se keksiikin pientä jäynää heti, kun ihmisen silmä välttää. Kaikinpuolin kuitenkin kiltti ori, tämä ei kenkkuile pahat mielessä. Omistaja Maisi on pirtsakka häsääjä, joka miettiessää pyörii paikallaan seisomisen sijasta. Koko ajan pitää olla liikkeessä ja hirmuisesti on tehtävää. Maisi rakastaa hevostaa täydestä sydämestä, sillä Teukka on Maisin ensimmäinen ja ainoa hevonen. Parivaljakko sopii yhteen hirmuisen hyvin molempien häsläluonteesta huolimatta. Maisilla on oranssinpunainen polkkatukka. Hän on 165cm pitkä hentoinen nuori nainen, aina hyvin huoliteltuna jokainen hiussuortuva kaartaen oikeaan suuntaan. 20-vuotisjuhlia juhlittiin viime vuonna ja pian täyteen tulee 21 vuotta, jonka jälkeen nainen ei enää ikäänny, eihän (forever 21). Luonteeltaan Maisi on hyvin sydämellinen ja tunnollinen, jonka parhaat puolet saa esille vasta, kun naisen saa pysähtymään. Usein Maisi huitelee kauheaa vauhtia milloin missäkin, eikä ehdi rakentaa ystävyyssuhdetta kuin omaan hevoseensa. Vaikka nainen vaikuttaa kiireiseltä ja joskus jopa hermostuneelta, kannattaa tulla juttusille. Yllättäen nainen löytääkin aikaa pysähtyä ja rentoutua juttuseuran ilmestyttyä paikalle. Toivottavasti orille löytyy paikka suht täydestä tallista. Toivon myös, ettei koko tallia tarvitse järjestää uudelleen orin saapuessa paikalle Tässsä vielä orin sivut karmankallio.altervista.org/tenkkapoo.htm
|
|
|
Post by Mikasa on Jan 4, 2015 19:19:04 GMT 2
Kuvan kaunis tamma, Sumun Indirah II on vailla tallipaikkaa, joten päätimme lähteä sitä etsimään. Yhtenä kriteerinä oli, että talli sijaitsisi Liekkijärven maisemissa, toisena, että tallihenki olisi leppoisa ja kolamantena, että talli olisi vain yksityisiin painottunut. Simora täytti kaikki, joten tänne siis matkattiin vähän kurkkimaan. Iralta uupuu sivulta yhä luonne, joka tulee ihan lähipäivinä. Mutta lyhykäisyydessään tamma on tulinen ja lempeä. Se ei halua jättää mitään puolitiehen, eli jos se on päättänyt päästä rehulaareille, se pitää myös huolen siitä että se pääsee. Iraa joutuu liikuttamaan kuusi kertaa viikossa, tai tamma räjähtää käsiin. Vielä sen kanssa ei kummempia voi edes tehdä, mutta ohjasajo, lyhyet ajolenkit ja juoksutus onnistuu hyvin. Tamma on muiden hevosten kanssa melko pomottavaa tyyppiä, eikä se usko ensimmäisestä, tai toisestakaan kerrasta ettei se pääse arvojärjestyksessä korkeimmalle. Hoidettaessa varsa on utelias ja saattaa olla vähän kärttyinenkin. Mahaan ei missään nimessä saa koskea kovasti, tai saat ihastella hampaan jälkiä takalistossasi. Ihmisiä kohtaan muuten erittäin kunnioittavaa sorttia. Minä taas, olen Mikasa Yukimura. Japanista Suomeen muuttanut tyttö. Olen 17-vuotias ja osaan puhua täysin sujuvaa suomea, sekä japania. Muutin Suomeen ollessani 6-vuotias ja eräiden ystävieni kautta tutustuin hevosiin. Siitä se sitten lähti, minun oli joka viikko päästävä ratsastamaan. Pian se oli jo päivittäistä, tosin hoitaminen on aina ollut enemmän se minun juttuni. Minulla on melkein mustat lapaluille yltävät hiukset ja silmälasit. Silmäni ovat normaaleja suomalaisia pienemmät, aivan loogisestikkin ja ihoni tummempi. Iran sain heti kun tamma oli vieroitettu, joten tunnen sen erittäin hyvin. Luonteeltani olen kunnon moottoriturpa ja hyvin rempseä ihminen. Huumorintajuni on laaja ja nauran melkein kaikelle. Käyn Liekkijärven lukion ensimmäistä astetta ja toivon saavani uusia ystäviä muutomme jälkeen. Olen myös hirveän sosiaalinen ja juttelen mielelläni kaikille ihmisille. Välillä saatan jutella jotain japaniksi, kuten tervehdyksiä, sillä kotona puhumme yhä japania perheen kesken.
|
|
|
Post by Odelie on Jan 4, 2015 19:28:14 GMT 2
Maisi & Mikasa, tervetuloa molemmat Simoraan! Voitte rekisteröityänne tehdä heti päiväkirjat hevosillenne ja esittelyt esittely -topaan. Sivut ja teidän lisään sivuille heti kun ensimmäinen tallivuokra on kuitattu (: Ihania hevosia!
|
|