|
Post by sonya on Dec 11, 2013 21:45:18 GMT 2
Kaihomieli "Alli"
hoitajana Suvi
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 12, 2013 23:34:11 GMT 2
Sinä ja minä, taas yhdessä. Perjantai 13.12.2013 Perjantqi ja kolmastoista päivä. Aikas huono-onninen päivä, yöllä oli riehunut aika raisu myrsky ja puut olivat kumossa. Bussi oli myöhästynyt aamulla, kun sivutiellä oli muuan ukkeli raivannut puuta, mutta kyllä me kouluun ehittiin vuoden viimeseen isoon kokeeseen. Valmistelemaan lauantaita, milloin olisi joulujuhla ja myyjäiset. Lucianeidoilla oli kenraaliharjoitus, mikä käytiin katsomassa, kun lauantaina ei ehdi. Meiänkin luokka keräs kiireellä luokkaretkikassaa. Ja mitenkäs minä olin päätynyt matkalle Simoraan illan jo piemetessä? Noh, jouluaattoiltana tulee yksitoista kuukautta siitä, kun aloitin Allin hoitajana. Juuri niin, silloin Ruolammessa. Olin muutaman kerran käynyt tallilla, mutta nyt tuli viimein mahdollisuus edulliseen heppailuun, muuton myötä. Niin, olin koulussakin ollut kohta vuoden... Kylläpä aika kului nopsaan. Ja kun elokuun puolessa välissä lopetin Allin hoitamisen, kun ei Ruolammessa käynti enää tunyunut omalta jutulta, pääsin hoitamaan sen varsaa. Hani, Ruolammen Haaveuni, on vuoden vanha vekkuli, rauhallinen kuin emänsä mutta tuleva ravihevonen, niinkuin isänsä. Ei se korvannut Allin menettämisestä jäänyttä aukkoa, ei millään. Vaikka Samppaa en enää nyt näe niin usein, taikka Linneaa, eibse minua haittaa. He ovat kavereitani, jotka lopettivat Ruolammessa samoihin aikoihin kuin minä, paikan jäädessä lomalle. Täällä minulla on Alli, enkä edes omaa hevostani rakastamut niin paljoa. Sen myin koska halusin että aika riittää Allille. Ja kun kerran Ruolammessa piipahtaessani minulle selvisi että Alli on myyty,kuulin että se asustaa nyt Simorassa. Puhelinsoitolla varmistin paikkani hoitajakaartissa, ja tässä sitä nyt kelkkaillaan kohti uutta, vierasta tallia, mutta tuttua hevosta ja tuttuja maastoja joita rakastamme molemmat, niin minä kuin Allimamma. Tämän ihanan lumisen tallipihan nähdessäni laitoin potkuriin vielä hieman vuhtia, nyt kun pihavalotkin valaisivat illan hämärään. Tuuli humisi, mutten jännitykseltä, odotukselta ja innolta kuullut mitään. Paitsi yhden rauhallisen, lempeän hirnahduksen, eikä sellaista ääntä voi pitää kuin rakas, tuttu Alli. Tallirakennuksen kulmalle päästyäni pieni tammarykelmä tuli portille minua ihmettelemään, ja näin heti, että siellä se oli - reunimmaisena odottamassa korvat höröllään. "Voi rakas Alli!" huudahdin ja pujahdin aidanrimojen välistä. "Et usko kuin ikävä minulla oli! Aina, kun ajattelinsinua, tuli kaamea ikäv. Mutta nyt, me olemme tässä - sinä ja minä, taas yhdessä." Onnen kyynelhän siinä vierähti, ihan silkasta ilosta ja helpotuksesta. Halin rakkaan tummanpunaruunikon päätä ja silittelin kirkkaanvihreillä rukkasillani. "Sinna kerran sanoi, että riimunnaru on ihan turha, jos sinua aikoo taluttaa. Ja Katja oli jättänyt päiväkirjaasi tarinan, missä Sinna oikein säikäytti hänet kieltämällä sitomasta sua kii,Alli", puhelin ja ajattelin taluttaa tamman sisälle harjattavaksi. Kaipasin sitä ihanaa puuhaa enemmän kuin koskaan. Suvi ♡ Alli 1 HM (73 HM...)
Tervetuloa vielä kerran Simoran joukkioon Suvi! Allikin on varmasti oikein tyytyväinen saadessaan tutun kasvon hoitajaksi. Piirsit myös oikein suloisen kuvan teistä kahdesta, ihanan lämminhenkinen piirros! Jos haluat ratsastaa Allilla, sopivia päiviä voisi olla tiistai, torstai tai perjantai, jolloin Alli menee vain yhdellä ratsastustunnilla, sekä tietenkin sunnuntai, joka on kaikkien hevosten vapaapäivä. - Soneü Sunnuntai on meidän molempien vapaapäivä, mutta kyllä mie välil ratsastelen (: Allin kans varmast tullaa puuhaa paljon muutakin ku vaa ridaamista, mutta sen aika näyttää : D
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 15, 2013 16:29:35 GMT 2
Talutusretkellä Lauantai 14.12.
Lauantaina oli lyhyt koulupäivä joulumyyjäisten parissa, ja kotiin päästiin kerrankin iskän auton kyyillä vartissa. Se oli pikkusiskon pöydässä ollut tunnin pari vahtivuorossa, ja jääkapin täyttämiseks kävässy viel kaupassa. Mie vaan kävin kotona pikaseen syömässä, ja tieteskin mun tallikuteet päälle vaihtamassa.
Sanoin koirillemme heipat vaikka nuorempi vaatteitteni hajusta ilmeisemmin päätteli että mukanani saisi heppakavereita moikata. Ennenkun toinen huskyneliveto meille muutti, toinen mukanani tallille aina kulki. Kahta koiraa en kuiteskaan uskaltas koskaan ottaa mukaan, ja kumpakaan ei yksin tahdo jäädä tarhaan.
Nyt siis potkukelkallani koitin teitä pitkin puksuttaa, vaan liukkaal tiellä mis jää hiekan päältä sulanut son vaikiaa. Jos kovempaa menis ja kiveen tökkäis, kipinöitä lentäs. Ehkä jopa onnistuisin kelkan eteen sujahtaa jos tyssää sattus.
Tallilla näkynyt ei vielä muita, varmaan koska ei ollut ees tunteja. Mut mulpa oli illaks menoo joten tulin aiemmin, saisinöa olla Allin kanssa enemmän kahelleenkin. Tarhassa se mua ototti ja katseli, jopa hitusen mulle hörähteli. Tallist riimun hain ja Allin heleposti kiinni sain. Allimammaa, mussukkaa, aivan ohana on harjailla. Ajattelin voivani kävelylle lähtä, siis ulos Allin talutin.
Kävelimme pitkin läheisiä metsäpolkuja, mitä harvoin tuli kesällä ratsastettua. Näitä metsiä rakastin ja peltoja keltaisia ihailin. Nyt vaan kaikkialla oli kuraa, jäätä, lunta ja loskaa. Tulisiko talvi ja luminen Joulu enää koskaan... Alli tykkäsi metsässä tallustaa, sille sama ratsastaako kukaan. Tyytyväisinä kävelyltä palataan.
Karsinan vielä siivosin ja käytävän lakasin kunnes tuntilaiset saapui paikalle hymyi iloisin. Voisin jollekin tunnille itsenikin tunkaista, helppol seetä ja puolta metriä yleens ratsastan.
2 HM (74)
||Kumpia hooämmiä nyt laskisin, mitä mieltä...? : D
Olipas ihana ja toiminnallinen runo! Kiva että jaksat käydä Simorassa näin usein. Valkeaa joulua onkin odotettu ja toivotaan, että lumipeite ehtii ajoissa. Kohtapuoliin aloitetaan ensimmäiset ratsastustunnit, toivottavasti sinullekin löytyy sopivan tasoinen ryhmä. - Soneü
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 16, 2013 20:30:37 GMT 2
Hankiseikkailu Maanantai 16.12.Alli mutusteli heinäsiä tarhassa kun tulin. Hyppäsin ekaa kertaa tamman selkään sitten Ruolammessa hoitamisen, kunhan eka tarkistin et hokkeja on ja tarpeeksi... Kaikkialla oli maa ihan umpijäässä ja sairaan liukasta, kun lumi ja loska suli päivällä ja jääty yöllä. Oiss pitäny hioekottaa koko Suomi tai sulattaa jää :/ Siks mentiinkii iha vaa pusikkoon, siihe lähelle taapertaa ja pellolla otettiin pienet laukat. Muutqman kerran Allilta lipsu yks jalka mut neljäl jalal tanssahellessa se ei oo vakavaa : D 3/75 HMKaunis kuva Allista, näytti ilmeisesti olevan jo hieman luntakin maassa. Teillä tuntuu sujuvan yhteistyö ihan mallikkaasti, vanhoja tuttuja kun olette. Liukkaita pihoja ja teitä saa tosiaan varoa, mutta onneksi vaarallisilta tilanteilta ollaan Simorassa ainakin toistaiseksi vältytty. Alli varmasti nautti kun pääsi vähän maastoilemaan, se on hyvää vaihtelua tavalliseen ratsastustuntityöskentelyyn. - Soneü
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 17, 2013 19:52:15 GMT 2
Maneesipakko 17.12.2013Juuri niin. Ei ollut muuta vaihtoehtoa pääkallokelin takia... Koko ajan lipsu jalat alta ja auta armias kun haki Allin tarhasta... Nooh, mentiin hitaasti ja hokit pureutu hyvin jäähän. Kertailtiin maneesis kouluratsastusta, herättelin siirtymillä ja sellasta. Jotaan puomejakin mentii (: ♡ 4 HM|| Olin näköjää eile unohtannu et Allil oli tarpeeks tunteja, mut onneks lenkkimme ei ollut raskas (: Tämmönen hiilikynätyö tänää, satuin löytää kasan erilaisia kyniä<3 Kiva nähdä eri tyyleillä tehtyjä piirroksia, tämäkin on oikein hieno. Etenkin Allin harja näyttää kivalta. Ei haittaa vaikka tänäänkin kävitte vähän treenailemassa, ei ne ratsastustunnit niin rankkoja ole, mutta tulevaisuudessa mieluummin niinä päivinä kun on vähemmän tunteja. Kunhan Simoraan saadaan lisää hevosia vähenee Allinkin tuntimäärä, jolloin hoitajien ratsastusmahdollisuudet lisääntyvät. - Soneü Lähinnä oisin jättän maanantaisen lenkin välii ku ti, to ja pe oli ohjeistettu sopiviks päiviks liikuttaa Allia (: Täst päiväst (keskiviikko) tulee huomena hm kun ei ihan valmistunut vielä, ja siinä en Allia liikuta (;
|
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 19, 2013 22:33:55 GMT 2
Yhteistä kivaa tunteja ennen torstai 19.12.13Ennen tunteja verryttelin Allia vähäsen maneesissa, mentiin ouomeja ja muuta. Lämpenin samalla itsekin ja Allin ratsastaja heC tunnilla toi vaan satulan maneesiin ja hyppäsi selkään (: Jokin tallityttö toi Nessun minulle maneesiin, koska osallistuin tällä viikolla helppocee tunnille. Meni ihan ok vaikka oli vähän vaikeuksia ison hepan selässä pitkästä aikaa ja se olikin hidas ja tahmea mun hyppysissä, vaikka puoliverisestä oisin kuvitellut energisempää : D 6 HMIhanan tunnelmallinen kuva (jälleen kerran : D)! Ennen tunteja saa tosiaan puuhailla hevosten kanssa kaikkea pientä ja hevostenkin mieli virkistyy kun saa välillä vähän erilaista puuhaa tavallisen uran kiertämisen sijaan. Nessua tosiaan voisi toisinaan kuvailla tahmeaksi, mutta kunhan sen kanssa näyttää heti alkuun kuka on pomo, niin tammaneidilläkin riittää vauhtia. - Soneü
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 20, 2013 7:36:01 GMT 2
Neljää yötää Jouluun on... Perjantai 20.12.2013 Tulin tallille taas vaihteeksi jalan, kun matkaa oli vain pari kilsaa. Jää oli jo sulanut enimmäkseen teiltä, ja hiekka pilkotti niin että oli helpompi kävellä. Ensimmäimem ratsastustunti oli jo alkanut. Seuraavalle tunnille tulisi Allin lisäksi Frits, Della ja Vade, mutta kaksi jälkimmäistä olivat jo maneesissa tunnilla. Fritsin hoitajaa Elleniä en ollut nähnyt vielä kertaakaan, eikä ruunien tarhalle ollut ketään menossakaan. Ehkei hän ollut ehtinyt vielä aloittaa hoitamista. Hain tallista riimun ja narun ja kävelin tallin ja maneesin väliselle tammatarhalle. Alli tuli höristen vastaan. "Mitäs mussukka, onko hokit pysyneet jalassa?" kysyin raudikolta ja kiinnitin päitset mamman päähän. "Olet sinä vaan kerrassaan niin lutunen neiti, tiesitkös sen?" naurahin ja annoin Allin nuuhkaista nenääni niinkuin se antaisi pusun. Kutittavat partakarvat saivat minun naamani rusinalle ja jalkoihin vipinää - Allin ratsastaja varmasti tulisi pian laittamaan ratsuaan valmiiksi. Helpossa ceessä oli tosin eilenkin ollut eräs pikkutyttö, joka tuotiin vasta tunnin alkuun, mutta ainaskin olisi hoitajikke kivaa hommaa kunhan niitä tallille ilmaantuu lisää. "Noniin, mutsitsilla, mennäänpäs talliin." Tie talliin oli hyvin liukas, ja koitin kävellä mahollisimman lähellä tallin seinää. Jouduin kiertämään oikealle puolelle taluttamaan, kun muuten oisin tupsahtanut kumoon. Alli oli onneksi rauhallinen tappaus taluttaa vaikka ilman päitsiä ja naruja, ottatukka vaa kouraan ja menoks. Päästiin nnyt kuiteakin turvalliseti tallin betonilattialle, ja tulin pian harjaboksin kanssa karsinalle takaisin. Mullehan oli ohjeistettu, että viitisenkymmentä minaa ennen tunnin alkua voi alkaa hoitaa hevosta, oli ratsastaja tullut tai ei. Soneü tai Odelie olisi aina kertomassa mattimyöhäsille millä hepalla kukakin ratsastaa, jos toinen heistä piti tuntia. Niinmä sit hrjailin Allia oikeen huolella, kiristin löyatyneet hokit ja putsasin kaviot. Nyt ei sentäs tullut tilsoja. Karvahaituvat lentelivät karsinassa oljille kun suin Allin ruskeaa turkkia. Minä vain harjilin ja hrjailin ja odotin, että tuntilainen tulisi. Lähdin jo hakemaan varusteitakin vieden harjapakin paikalleen satulahuoneen hyllylle. Mutta takaisin karsinaan tulkessani minua kohtasi yllätys - musta kypärä vilkkui juuri ja juuri karsinan oven yli. Se kiilsi kauas, ja pikaisesti ikkunasta näin tummennetuilla ikkunoilla varustetun, huolella kiillotetun ison auton hiristelevan tallin pihasta perävalot läikkyen tallin seinillä. "Moikka, minä olen Suvi, ja harjasin jo Allin kun tunti alkaa kohta", sanoin ja näin pienen nutturapäisen tytön hienoissa vaaleissa ratsastushousuissa ja tummassa jakkutakissa. "Ei tunti ala ilman minua ja osaan kuule harjata ihan itsekin!" tyttö kivahti minulle itseään esittelemättä. "Annan sulle tästä satulan, niinsaat sinäkin tehdä jotain." "Jaa ja miten luulet minun ylettävän tuonne?! Halusin viimein kunnon hevosen selkään, se valkonen karvapallero saa riittää minulle!" Ihanan vaikeita asiakkaita osuu mule näin het alkuun..., ajattelin ja pujotin kuolaimet nuokkuvan Allin päähän. Heivasin satulan selkään todella keveästi ja lähdin taluttamaan raudikkoa kohti maneesia pikkulikan täräyttäessä täydellä juoksulla peräämme. "Osaan minä taluttaa ihan itse!!" hän ärjyi hillityllä äänenvoimakkuudella ja tarjosin ohjia tytölle ilkikurisesti hymyillen. Tyttö kiskaisi ohjista mukavasti suoraan eteenpäin. "Ohjia ei saa repiä, se sattuu hevosen suupieliin. Ajattele, jos oisit hevonen, ja suuhusi tungettaisiin kylmä ja kova metallikapula jolla kiskotaan suupielesi verille ja arville!" "Etko erota etten ole hevonen? Ei ne osaa ajatella moisia." "Anna ohjat minulle", sanoin ja kaappasin ne tytöltä. Kevyellä maiskutuksella Alli lähti liikkeelle ja liukastelimme maneesiin. Pikkulikka kaatui ovesta sisään astuessaan ja odottavat ratsastajat repesivät nauruun. "Kas, Wilhelmiina Alexandra saapui viimein", Sone huikkasi kyllästyneellä naamalla kentän keskeltä. "Kymmenen minuuttia myöhässä. Ja väörällä hevosella, Annelin piti ratsastaa Allilla kun on Fritzille liian iso!" Nuoren näköinen, pitkä tytttö murjotti Fritsin vieressä. "Olin menossa Allin karsinaan, mutta Wilhelimina Akselandra työnsi minut pois ja käski hakea sen läskin karvapalleron, niinkun hän ihanaa mutta pientä Fritsua nimitti!" Anneli oli selvästi harmissaan. Sone vastasi tähän: "Nyt Wilhelmiina Alexandra", hän aloitti pitkään ja tylsään nimeen kyllästyneenä, "menet heti antamaan Allin Annelille ja pyydöt anteeksi Fritsin haukkumista ja tunnille luvatun hevosen ottamista." "Pyydä itte!" pikkuneiti kivahti ja hyppäsi Allin selkään, muttei hänen ruipoilla pohkeilla ollut Alliin mitään vaikutusta. Koitin hillitä häntä, mutta yllättäen Wilhelmiina karjasi Allin korvaan ja tamma säikähti ja säntäsi toiselle puolelle kenttää Willin, joksi päätin tuota kutsua, valuen hitaasti kylkeä pitkin maahan. "Yhyy teillä on kamalat hevoset!" tyttö huusi hiekasta. Soneü piti hänelle pikaisan ja napakan puhuttelun hevosille huutamisesta ja yleisestä käyttäytymksestä, ja pikkuriiviö oli lopputunnin hiljaa hissukseen Fritzin selässä. Minö talutin häntä aina ravissa. Tunnin jälkeen Will säntäsi häntä hakeneiden vanhempien eteen ja alkoi syyttämään Soneüta haukkumisesta ja huutamisesta, ja siitäkös syntyi pientä riitaa vanhempien ja ratsastuksenopettajan välille. Kiista päättyi Soneün tokaisuun: "Enää neljä yötä Jouluun ja pikku prinsessanne pomottaa tallilla muita parkuen itkupotkuraivareita hevosen selässä, sietäisi hävetä! Mutta Jouluna tulee tietenkin kaikki uusimmat lelut ja paljon, vaikkei pukki tuo kuin muutaman paketin. Oikea pikkuprinsessa jolle ei ole opetettu käytöstapoja!" Soneü oli valtavan tuohtunut, mutta vanhemnat hiljenivät. Ja hyvä niin. Minä, Anneli ja suokkinsa karsinasta poistuva pikkupoika Jason hoidettiin Alli ja Fritsu iltaruuille. Ajattelin tänään jättää liikutuksen suosiolla väliin, ei se Allin maailmaa kaada. Ruokkiessani hevosia tallityöntekijöiden apurina jätin vähän kauraa laariin Allin satsista - kohta tulisi Joulu ja kaikki herkut... Namnam. ♡ 7 HM ♡
|| Toivottavast ei tullu liian railakkaa satua mut inspistä ja tekstiä tuli : D Ehkä tapaamme Willin ja Annelin seuraavalla tunnilla uudestaan..? (: Onko lomalla muuten tunteja, ja mihin aikaan päivästä tunnit ovat? Nää mun hooämmät tulee vähä minä päivänä sattuu mut otsikos päivämäärä (; Muute, Allin hoitoäiväkirja ^^ xD
Tämä tarina oli kyllä päivän piristys! Wilhelmiina Alexanda (kuka edes nimeää lapsensa noin?!) on kyllä saanut minun hermoni kireälle kerran jos toisenkin, enkä lainkaan pahoittaisi mieltäni vaikka tyttö vaihtaisi tallia. Ilmeisesti edes tiukka nuhtelu tai lahjojen puuttumisella pelottelu ei tunnu tämän ratsastajan kanssa tehoavan, mutta asiakas on asiakas, joten minkäs me sille voimme. Kestit kuitenkin erinomaisesti Wilhelmiinan temppuilua, respect! Ehkä aivan viisikymmentä minuuttia aiemmin ei hevosta tarvitse alkaa hoitaa, kymmenen minuuttia ennen tunnin alkua voi hoitaja itsenäisesti alkaa laittamaan hevosta kuntoon, mikäli ratsastaja ei ole saapunut paikalle. Kiitos kuitenkin viihdyttävästä tarinasta! - Soneü Kymmenen minuuttia harvoin riittää siihen hetkeen jolloin harjaan Allin rauhassa ja silittelen sitä (: <3 Sellanen hoitajan ja hoitsun ihana tuokio, ja mä en tosiaan oikeen tiiä ratsastuskoulujen käytännöistä...
|
|
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 23, 2013 18:52:19 GMT 2
Pitkästä aikaa! Maanantai 23.12.13 Oih että, vapaapäiviä toisensa perrää... Allikin oli päässyt viien päivän tarhalomalle, oli siellä pikkiriikkisen luntakin joka hevosten tallatessa möskääntyi olemattomiin kaiken kuran ja lannan sekaan. Munkaan ei tarttisi lähteä liukastelemaan tallille, vaikka lumi vähän toi pitoa teille. Pääsinpähän siskon ja koirien kanssa lenkille, oikeen pitkälle kävelylle. Heppailu piti kuntoa yllä myöskin, onneksi... Jaaha. Uusi viesti kapulassani, jonka avasin joululaulujen soidessa yläkerrassa. Lumeen jäljet jää pienen ihmisen, missä määränpää, sitä tiedä en. Ihana jouluinen laulu <3 Juuliakos sitä laulaa... Tekstiviestissä luki: "Moi! Jokin jalkatuellinen pikkulikka tuli katsomaan Allia ja kaipailee sinua avukseen. Sone" Hetkinen. Jalkatuellinen pikkutyttö... Alli... Kelasin muistiani. Olikohan se Iita? Eeei... Hei, se oli Ida, se näkövammainen kepeillä kävelevä pikkulikka, joka kertoi rakastavansa Allia koko syrämestään. Häntä oli pakko mennä auttamaan, varmaan kaipasi enemmän tutumpaa henkistä tukea... "Ok, tulen " vastasin viestiin ja huikkasin äiteelle lähteväin tallille. Vartin kävelyn jälkeen olin tallilla. Sone oli hakenut Allin tarhasta karsinaan, missä Ida istui jakkaran päällä nurkassa. "Moikka, tässä Suvi", sanoin ja avasin karsinan oven. Minulla oli harjat mukana. "Moikka taas", Ida sanoi melko pirteällä äänellä. "Mitäs sulle kuuluu?" kysyin Idalta. Muistin, kuinka Ida oli Ruolammessa itkien kertonut menettäneensä autokolarissa isänsä. "Ei mulla ole vieläkään kavereita, ne vanhatkaan eivät halua olla mun kanssa." Täytyisihän Idaa jotenkin auttaa... Kuinkas ihmisellä ees olisi kavereita jos apuope kulkee mukana ekalta tunnilta vikalle, kun meiän pienes koulus ei oo kunnon erityisryhmiä... Ja vaikka pääseekin välillä erkkaan niin ei saa olla muiden kanssa samal tunnil. "Mä en nää vieläkää kun hahmoja, esimerkiks Allin pään mutten jalkoja", Ida sanoi surullisena sumeiden, paksujen linssiensä takaa. "Eikä mun jalat jaksa linkuttaa kun kymmenen minuuttia kerrallaa..." "Sun tarvisi saaha niitä ystäviä ja vähän äkkiä", huokaisin kyykistyen hänen jakkaransa viereen. Alli irtaantui heinäverkosta ja tallusti luoksemme rapsuteltavaksi. "Ootsää saanu yhtää kavereita Ruolammes ratsastaessas?" Ida tuijotti Allin päätä aika lasittunein silmin. Hänen päässään myllersi varmasti valtava kaaos surua, kätkettyä katkeruutta, kaipuuta entiseen. "Eipä siellä vammaistunnilla ollut kuin yks pikkupoika ja loput oli reippaasti mua vanhempia... Enkä mä oo päässyt lähiaikoina minnekään liukkaan kelin takia. Mun ei parane kaatua kun oon jo näin heikkona..." "Nomut tänään voitas mennä vaik maneesiin ottamaan vähän tuntumaa? On edes jotain ihanaa elämässä", hymyilin. "Alli on ihanin hevonen tässä maailmassa", Ida sanoi. "Mitkään täysiveriset tai satuolennot eivät ole yhtä lempeitä ja rakkaita." "Siitä minä olen täysin samaa mieltä", naurahdin ja nousin seisomaan. Alli sai ison halauksen ja kunnon moiskasun turvan päälle. "Arvaa olinko surullinen kun Alli ei yhtenä päivänä ollutkaan enää Ruolammessa", Ida sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen. Hän kömpi jakkarasta tukea ottaen seisomaan. Likalla ei ollut tallilla mukana keppejä, tai ainakaan en ollut nähnyt niitä vielä. Muoviset jalkatuet hänellä oli yhä pehmusteineen. "Kyllä minäkin säikähin, kun kuulin ettei Allimamma enää oo Ruolammessa. Pienen metästyksen jälkee selkis et se asuu tääl ja hankkiuduin tänne sit heti ku oli mahrollista", kerroin. "Luulin, ettei Alli lähde mihinkään Ruolammesta, kun niin minulle väitettiin kivenkovaan kun lopetin siellä... Sanottiin, että Alli ei lähe Ruolammesta kenenkään matkaan ja piste." "Olipa hassua että Alli kuiteskin myytiin", Ida sanoi kun oli aloittanut harjailun. Minullakin oli jo harja kädessä. "Eikö sitä tarjottu sulle lainkaan kun se myyntiin, outoo... Mutta mäkin löysin nyt Allin luo, ja kuvittelin et pääsisin jo tänään vaihtamaan tänne tunneille, mut ihanasti päivä näinkin kuluu." Me rupateltiin ja koitin auttaa Idaa mietteissään niin hyvin kun osasin. Kerroin omastakin elämästäni, mikä ei ihan ruusuilla tanssimista ole ollut. Kyllä Idakin saa ystäviä vielä.. Meilläkin menihan hyvin, vaikka ikäeroa oli nelisen vuotta. Allikin tuli siinä harjailtua, ja puin sille riimun päähän ja kytkin narun turvan alla roikkuvaan, kylmän metalliseen lenkkiin. "Saat tällä kertaa nousta selkään jo karsinassa, minä huolehin että pääsemme maneesiin asti. Allilla on kunnon hokit ja mie saan tukee siitä. Noniin, puntataanpas sut selkään." Mä taluttelin Allia maneesin ympäri ja Ida keikkui tukevassa selässä ilman ongelmia. Jouhitupot käsissään hän mukaili hevosen liikettä. "Voiskohan Allia ohjata narulla?" hän kysäisi. Niin, ehkei hän halunnut vaan talutuksessa mennä. "Jeb", sanoin ja pysäytin Allin. Siirsin lukon turvan sivulla olevaan neliölenksuun ja narun toisen pään viritin turpahihnan toiselle puolen. Ohjakset ylsivät juuri sopivasti Idan pieniin kätösiin, ja hän kannusti Allin käyntiin. Katselin kaksikon menoa pieni onnen kyynel silmäkulamssani. Ida oli vahvistunut viime näkemältä, ja hän pysyi suorassa Allin tasaisessa ravissakin. Ote harjajouhiasta ei livennyt kertaakaan, ja jalat puristivat minkä jaksoivat hevosen kylkiä tasapainon ylläpitämiseksi. "Nyt minä en enää jaksa", Ida sanoi reippaasti. Talutin hevosen takaisin talliin, ja harjailimme Allin. "Kiitos", Ida sanoi kun lähdimme karsinasta. "Kiitos itsellesi", sanoin ja hymyilin lyhyelle tytölle. "Hyvää Joulua, nähdäänhän taas maanantaina?" "Tottakai! Jouluja!" (Leikin photo editorilla xD) Suvi&Ida ♡ Alli 10 HM
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 24, 2013 0:00:34 GMT 2
Hyvää Joulua! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Tiistai 24.12.2013Alli ja isomahanen Salli söivät vapaapäivänsä heiniä rauhassa tarhassa. En käynyt tallilla vaan naatiskelin jouluaaton humusta kotona miettien ensimmäistä joulua. ♡ 11 HM
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 25, 2013 0:46:36 GMT 2
Tarhailua Joulupäivänä Keskiviikko 25.12.2013
12 HMTein linet läpi valokuvasta, mutta pääsinpähän kerrankin koneelle piirtää (: Piirrän tosi vähän koneella kun en käytä kinetta vaan puhelinta, ja neil ei oo ku hiiri xD
|
|
|
Suvi
Vakioporukkaa
|
Post by Suvi on Dec 27, 2013 16:30:12 GMT 2
Wilhelmiina Alexandran paluu . Perjantai 27.12.2013HeC-tunti Willin kanssa... Suttunen kuva tuli kun ei jaksanu tehä huolella loppuun xD Vähän tarkempana... Huomatkaa Willin ylväs ja närkästynyt olemus kun pikkuponilla "joutuu" ratsastaa - se tippuis ison selästä Piirsin kaverille issikkalinet lyikkärillä niin muokkasin hepan kattoo toiseen suuntsan ja piirsin suitset, ja puhelimen photo editorilla väritin taustan ja lisäsin copyt niin tuli Fritzin kuva : D 14 HM Nämä muutamat hoitokerrat kommentoin nyt sitten samaan syssyyn. On erittäin hienoa, että olet jaksanut Allimamman kanssa touhuta melkei jokapäivä/jokapäivä. Alli saa tosiaa olla onnellinen, ettei menettänyt kokonaan noin rakastavaa hoitajaa, vaikka se yhtäkkiä Ruolammesta katosikin. Eipä se kuitenkaan kauas kadonnut, joten löytäminen tuskin oli turhan vaikeaa (: Täytyy myöntää, että piirrustuksesi on erittäin kauniita ja olet saanut Allin liimattua pysähtyneeseen hetkeen hienosti, vaikka Eifel, Salli ja Fritskin on saanut sinun puolesta upeaa tunnustusta. Wilhelmiina Alexandra, kröhöm, pakko myöntää, tuskin on miunkaan mikään lempioppilaista, mutta eiköhän ylimielisen asenteen kumoutuessa hänestäkin kuoriudu ihan kelpo tallillainen. Yritähän vain kestää sen aikaa, pitääkin palkita Fritskin extra porkkanalla (; - Odelie
|
|