|
Post by rawana on Nov 12, 2014 0:41:30 GMT 2
12.11.2014 Keskiviikko
Laskin unen sekaisessa tilassa puhelimeni pöydälle. Odelie oli soittanut ja kertonut, että talli lopettaa hoitaja toiminnan. Ensin tietty säikähdin asiaa, koska olin jo niin kiintynyt Vadeen. Kuitenkin minun ilokseni Odelie kertoi, että saisin jatkaa töitä Vaden kanssa sen ylläpitäjää. Olin asiasta todella innoissani. Vadelle ja minulle oli kuitenkin ehtinyt syntyä tietynlainen luottamus side. Nousin sängystä ylös ja kävin heti ensimmäisenä laittamassa kahvia tulemaan. Kahvin poristessa keittiössä puin päälleni talli vaatteet. Tein itselleni nopeasti muutaman leivän ja hörppäsin kahvin. Sammutin kaikki valot asunnosta ja nappasin eteisestä auton avaimet mukaani. Kävelin talon parkkipaikalle ja nousin autoon. Matka kohti simoraa alkoi. Kuuntelin autossa musiikkia ja hyräilin sen tahtiin. Matka meni siinä nopeasti ja pian huomasin olevani jo simoran parkkipaikalla. Parkkeerasin autoni ja lähdin kävelemään tallin pihaa kohti. Vade näytti olevan ulkona loimi päällä. Sää oli ollut sateinen, mutta onneksi vain pientä tihkua. Tarhat tosin varmasti olivat hiukan kuraisia, joten Vaden puhdistaminen ei tulisi olemaan mikään helpoin homma. Hain nopeasti tallista riimun ja palasin tarhalle. ”Hei poika.”, tervehdin Vadea samalla herkkuja taskustani tarjoten. Kiinnitin riimunnarun ja lähdin taluttamaan Vadea talliin, jossa kiinnitin sen molemmin puolin käytävälle. Riisuin Vadelta loimen pois ja vein sen paikoilleen telineeseen. Talli tuntui jotenkin hiljaisemmalta ilman hevosten parissa häärääviä hoitajia. Samalla, kuin vein loimea otin mukaani sangollisen vettä. Asetin ämpärin Vaden viereen. Aloin sukia Vaden karvaa huolella läpi ja sen jälkeen kävin sen pölyharjalla. Otin harjapakista sienen ja kastoin sen veteen. Sienellä ryhdyin puhdistamaan Vaden kuraisia jalkoja. Vaihdoin välissä sientä ja puhdistin pään sillä huolella. Puhdistaessani kavioita huomasin niiden keränneen mutaa sisäänsä. Se oli onneksi pehmeää ja helppo poistaa kavioista. Viimeisenä kävin läpi Vaden harjan ja häntä jouhet. Kävin satulahuoneesta hakemassa Vaden varusteet ja aloitin laittamalla satulan. Vade näytti siltä, että se pian nukahtaisi. Ilmeisesti työn teko ei sitä olisi kiinnostanut. Pujotin riimun Vaden kaulalle ja laitoin suitset. Herra antoikin nätisti ne laittaa. Saatuani Vaden kuntoon lähdin sen kanssa maneesille. Maneesi oli tyhjillään. Taluttelin Vaden maneesin keskelle ja nousin selkään. Aloittelimme alkukäynnillä ja sen jälkeen harjoittelimme perus siirtymisiä ja kunnollisia teiden ratsastamisia. Vade meni hienosti minun toilailuistani huolimatta. Olin päättänyt, että nyt kiinnitämme huomiota ihan perus asioihin kuten pysähdyksen aikana paikoillaan seisomiseen. Perus asiathan minulla on hallussa, mutta koskaan niitä ei voi hioa liikaa. Vaden tehtyä hyvää työtä annoin pitkät ohjat ja muutamien kierrosten jälkeen tulin alas selästä. Vein Vaden tallissa sen karsinaan ja riisuin varusteet. Varusteiden pois vienti matkalla otin mukaani Vaden kuivatus loimen ja puin sen herralle päälle. Hyvästelin Vaden ja lähdin tihku sateessa kotiin päin. 115HM
|
|
|
Post by rawana on Nov 12, 2014 20:56:25 GMT 2
Kilpailuihin valmisteleva estevalmennus 11.11.2014
Kokeilin piirtämistä hiukan eri kuvakulmasta. Tässä siis esteelle lähestyminen: Odelie:Vade oli kyllä tapansa mukaan oikein hyvällä tuulella tänään. Se myötäsi heti jo valmennukset alussa hienosti, taipui kuin akrobaatti ja kuunteli pieniäkin apujasi. Ruunasta on muuttunut käsittelyssäsi oikea mestari ja se näytti taitonsa taas tänään. Laukassa lämmitellessä teollä oli pientä probleemaa, kun Vade yritti oikeasta ympäryrällä, mutta tahti kuitenkin pysyi hyvänä ja lopulta se sisäpohjekin meni läpi ja pääsitte taas kunnolla ympärille. Ristikolle ja puomeille Vade tuli aluksi hieman laiskaskahti, se näytti hieman pettyneeltä, että kyseessä oli niin pienet hommat. Sait kuitenkin herättelemällä vadea sen taas terästäytymään eikä kaviot enää kolissut ruunalla puomeihin. Neliapilalla Vade oli taas oma itsensä ja onnistuitte kyllä jo heti ensimmäisellä kerralla laukassa suorittamaan tehtävän. Hieman ehkä olisit voinut ennen puomeja koota Vadea, niin sen olisi ollut helpompi tehdä tiukat käännökset ja ympyrät. Istuntasi on kehittynyt huimasti alku ajoista ja katse pysyy jo tiessä ja istut nätisti satulassa. Suorititte valmennuksen Vaden kanssa erinomaisesti, vähän vaan vielä saisi pusertaa siihen mieheen vauhtia, niin teillä olisi kaikki pitkälti nappiin lyötynä. Hienoa!
116HM
|
|
|
Post by sonya on Nov 13, 2014 20:06:30 GMT 2
Vade ja Tumppu tarhailee
|
|
|
Post by rawana on Nov 14, 2014 14:15:33 GMT 2
14.11.2014 Koulua maneesissa
Tänään treenattiin jälleen kouluratsastuksen perus asioita maneesissa.117HMTepä olette taas Vaden kanssa kovin aktiivisia ja treenit näyttää teillä olevan melkein joka päiväiset. Hienoahan se on ettei Vade jää sitten ilman liikuntaa, vaikka tuntitoiminta nyt loppuikin ja pysyy poika vielä lihaksikkaassa kunnossa. Tallillehan on nyt tulossa noi tarinakisat ja suosittelen kovasti teitä Vaden kanssa niihin osallistumaan. Olisi hauksaa nähdä teitä taas kilpakentällä kun viimeisestä kerran mahtaa olla aika paljon aikaa. Myös koulukisat meille on tulossa jossain vaiheessa, eli valmistautukaahan nyt niihinkin, niin voisitte vähän kerätä kunniaa itsellenne. Severan mahtava kaksikko kun olette. Ihanaa, että päätit myös meille Simoraan jäädä, lämmittää sydäntä aina huomata, että olet päässyt kirjotteemaan tai piirtämään Vadelle. Käytännössä katsoen Vadehan on nyt pitkälti sinun oma hevosesi, niin saat sen kanssa touhuta vapaasti.
Huikeaa, että jaksat ottaa muita tarinoihisi mukaan ja huomioda ihmisiä. Nyt kun olet myös lähtenyt kartoittamaan omia piirrustusmahdollisuuksiasi, on hauska nähdä kuvia hieman eri kuvakulmasta ja sun väritystekniikka ei kyllä petä koskaan! Se on niin kaunista ja tasaisen pehmeää, rakastan yli kaiken sitä, että noi värit on niin aurinkoiset ja kirkkaat. Asiasta kukkaruukkuun, nyt kun Simoraan on jo satanut lunta jo reilut viisisenttiä ja lumi näkyy pysyvän, pakkasen puolellakin ollaan, niin muistathan aina topata Vaden kunnolla. Eli toppaloimi päälle ja kaulaosio mukaan, ettei meidän hienohelmaa ala vain paleltaa. Nyt talvella Vadella tuppaa myös olemaan noi jalat vähän jäykät, niin ratsastamaan lähtiessä voisit kyllä ihan varmuudeksi laittaa sen jalkaan pintelit. Iloista talven alkua ja innolla odotan ehkä pientä kisailuja ja seuraavia seikkailuja :3 - Odelie
|
|
|
Post by rawana on Nov 16, 2014 14:07:05 GMT 2
16.11.2014 Sunnuntai
Mun ihka esnsimmäinen kuva, jonka oon piirtopöydällä tehny. En siis aikasemmin ole sillä minkäänlaista kuvaa tehny. Kuvassa Vade tarhailee syksyisissä merkeissä. Vaikka nyt ollaankin talven puolelle menossa: 118HM
|
|
|
Post by rawana on Nov 23, 2014 14:40:31 GMT 2
23.11.2014 Sunnuntai
Vilkuilin auton ratin takaa kaunista lumista maisemaa. Vihdoinkin talvi oli saapunut. Pidin kyllä enemmän kesästä, kun on lämmintä. On talvessakin ne hyvät puolensa. Kynttilän valossa on mukava käpertyä rakkaansa kainaloon. Havahduin ajatuksistani, kun saavuin viimeiseen mutkaan ennen simoraa. Parkkeerasin autoni kauniisti parkkipaikalle ja lähdin astelemaan lumista pihaa pitkin. Huomasin Rompun tallin pihalla ja siitä innostuneena lähdin hänen juttusilleen. En kauhean hyvin tuntenut Romppua, mutta nyt oli oiva mahdollisuus tutustua häneen. ”Moi Romppu. Mitä kuuluu?”, huikkasin hima kauempaa. ”Ihan hyvin menee. Tulin hoitamaan poniani Rossia.” Romppu vastasi hiukan ujosti. ”Mitä meinasit sen kanssa tehdä tänään?” kysyin hymyillen. ”E vielä tiedä.” Romppu sanoi mietteliäänä. ”Olen lähdössä Vaden kanssa maastoon. Haluatko tulla mukaan.” kysyin hymyillen. ”Joo toki!” Romppu vastasi innostuneesti. Sovimme, että molemmat hoitavat hevosensa kuntoon ja tapaamme sitten pihalla. Lähdin hakemaan Vadea tarhasta. Nähdessään minut se käveli jo automaattisesti tarhan portille. Kiinnitin riimunnarun ja avasin portin. Vade tanssahteli vierelläni talliin, jossa kiinnitin sen käytävälle. Riisuin Vadelta loimen ja kävin viemässä sen paikoilleen. Samalla nappasin mukaani Vaden harjat ja varusteet. Laskin harjapakin Vaden viereen ja varusteet laitoin käytävällä olevaan telineeseen. Nopeasti aloin sukia Vaden karvaa. Siitä vielä lähti jonkin verran karvaa, koska herra valmisteli karvansa talvea varten. Sain Vaden nopeasti harjattua ja olin tyytyväinen lopputulokseen. Ensimmäisenä aloin laitaa pinteleitä jalkoihin, koska Odelie oli sanonut, että ne olisi hyvä olla, kun ratsastaa Vadella talvella. Nostin satulan varovasti Vaden selkään ja liu’utin sen paikoilleen. Herra seisoi tyytyväisenä paikoillaan. Laitoin vielä nopeasti suitset ja talutin Vaden ulos. Romppua ei vielä näkynyt pihalla. Taluttelin Vaden korokkeen luokse ja nousin selkään. Samassa näin Rompun taluttavan Rossia pihalle. Hän nousi ponin selkään ketterästi maasta. Vade oli sen verran iso hevonen minuun verrattuna, että käytin yleensä koroketta selkään noustessani. Sovimme Rompun kanssa, että minä ja Vade menemme edeltä. Koitin Vaden kanssa löytää tasaisen rytmin ilman, että Romppu ja Rossi jäisivät jälkeen. Annoin aluksi Vadelle pitkää ohjaa. Matkan aikana juttelimme hevosista ja hiukan muustakin. Kerroin Rompulle, että olin rakastunut hänen poniinsa Rossiin heti, kun näin sen tallin tarhassa. Ravasimme muutamia kivoja suoria ja viimeisellä suoralla otimme laukkaa. Oli haastavaa jarrutella Vaden intoa. En kuitenkaan halunnut jättää Romppua kauas taakseni. Meillä oli oikein kivaa kahdestaan ja tallikin alkoi jo häämöttää. Tallin pihalla kiitin Romppua ja hän hymyili minulle. Taluttelin Vaden talliin sen omaan karsinaan ja riisuin varusteet. Vein ne satulahuoneeseen ja samalla otin mukaani loimen sekä sen kaulakappaleen. Laitoin Vadelle loimen päälle ja vein sen vielä ulos tarhaan. 119HM
|
|
|
Post by rawana on Nov 29, 2014 12:50:35 GMT 2
Laukataan! - kouluvalmennus 22.11.2014
Tulin tallille hyvissä ajoin laittamaan Vaden valmennusta varten kuntoon. Myös Hanne ja Ida olivat saapuneet jo tallille. Vaihdoimme nopeasti kuulumiset ja lähdimme laittamaan hevosia valmiiksi. Vade oli tuotu sisälle, ilmeisesti Odelie oli ilmoittanut jollekin, että meillä on valmennu tänään. Sain Vaden nopeasti valmiiksi ja lähdimme maaneesille. Muutkin olivat jo siellä. Nousin Vaden selkään ja aloitin alkukäynnit itsenäisesti. Käveltyämme hetken saapui Odelie paikalle, joka kertasi ohjeita istunnan kanssa ja sen jälkeen pyysi kokoamaan ohjat. Kiinnitin istuntaani ja muuhun huomiota Odelien ohjeiden mukaisesti. Vade liikkui nyt mukavasti eteenpäin. Eikä sitä tarvinnut jatkuvasti muistuttaa eteenpäin. Valmennus alkoi volttejen ja pysähdysten ratsastamisella. Volteilla Vaden vauhti hiukan hiljeni, Joten reippaasti pohkeella kehotin sen pitämän vauhdin samana. Nyt voltit onnistuivat, mutta pysähdyksissä oli ongelma. Vade ei millään olisi halunnut seistä paikoillaan. Muutama kierros meni sählätessä yrittäen korjata asioita, mutta vihdoin sain Vaden kanssa hommat onnistumaan vaikka töitä se vaati. Seuraavana ratsastettiin keskihalkaisijalle, josta löytyi töttöröt, joiden väliin tuli pysähdys ja istunnan korjaus. Vaden kanssa oli haastavaa saada hyvä tie ratsastettua. Sillä kun Vade huomasi minne pitää mennä, se yritti jatkuvasti oikoa tietä. Tänään ei tainnut olla Vaden päivä ja minusta tuntui, että sain tosissani tehdä sen kanssa töitä. Pysähdykset sujuivat kuitenkin hyvin ja sain istuntaani korjattua itse ihan hyvin. Homman sujuttua askellaji vaihtui raviin ja lyhyiden sivujen keskelle voltti, jonka aikana mentiin harjoitusravia. Vadella vauhtia riitti, joten pysähdys ei ollutkaan niin helppoa. Yritin vaikuttaa istunnallani mahdollisimman paljon ja käyttää puolipidätteitä. Pysähdyksen sain sujumaan nyt hyvin. Volteilla jälleen herra yritti lintsata ja muistutin pohkeella vauhdin samana pysymisestä. Seuraavaksi käännyimme pääty ympyröille, jossa otettiin puoli ympyrää laukkaa. Laukan nostot sujuivat alussa hiukan hitaasti, mutta sain Vaden heräteltyä vireeseen niin että se reagoi apuihin nopeasti. Jatkoimme suoraa uraa pitkin ja töttöröiden kohdalla nostettiin laukka, josta käännyttiin voltille. Sitten töttöröiden välissä vaihdettiin laukka ja ratsastettiin voltti toiseen suuntaan. Tämä homma sujui minulta ja Vadelta jo paremmin. Ehkä se oli ymmärtänyt, että kanssani ei pelleillä. Viimein saimme hiukan helpomman tehtävän eli laukata kokorata leikkaa. Tosin Vade yritti taas oikoa. Ohjeena tulikin nostaa laukka kokorata leikkaalla ja laukata maneesi ympäri. Sen jälkeen siirryimme loppukäynteihin. Taputin Vadea kaulalle kiitokeksi. Hetken käveltyämme käänsin Vaden maneesin keskelle ja tulin alas selästä. Vein Vaden talliin sen karsinaan ja riisuin varusteet, jotka vein paikoilleen. Hyvästelin Vaden ja lähdin kotia kohti. Kiitos valmennukseta! 120HM
|
|
|
Post by rawana on Nov 29, 2014 15:34:36 GMT 2
29.11.2014 Lauantai
Olin jonkin aika sitten hommannut collie pennut, jota olin kotona kouluttanut. Tänään neiti nimeltä Lily pääsisi tutustumaan talli elämään. Olin kysynyt Odelielta luvan saanko tuoda koirani tallille ja vastaus oli myönteinen. Ajelin jo aikaisin aamusta tallille, koska olin luvannut auttaa aamutoimien teossa. Saavuin pian parkkipaikalle, jossa nousin ulos autosta ja päästin Lilyn ulos. Koira oli aluksi minulla hihnassa ja uteliaana se tutki tallin pihaa. Astun talliin, jossa ei vielä näkynyt ketään. Uskalsin päästää Lilyn nyt vapaaksi, koska olin kouluttanut sen seuraamaan minua. ”Moi Rawana.”, kuulin iloisen äänen takaani ja huomasin sen olevan Odelie. ”Moi vaan. Tässä on Lily.” sanoin hymyillen. Odelie kumartui silittämään Lilyn turkkia. Ryhdyimme pian hommiin, eli aamu heinien jakoon. Tyytyväisen rouskutuksen ääni täytti tallin. Tässä välissä oli aikaa, joten siirryin oleskelu huoneeseen juomaan kahvia termaristani ja syömän aamupalaa. En ollut kerennyt syömään kotona, koska aamulla oli tullut niin kiire lähteä tallille. Aika kului nopeasti ja seuraavana oli annettava hevoille väkirehut ja vietävä ne ulos. Sain loimittaa Vaden ja Tumpun, jotka jakoivat tarhan. Vein pojat ulos niin, että Vade oli toisella puolella minua ja Tumppu toisella. Hienosti herrat käyttäytyivät matkalla tarhaan. Avasin portin ja irrotin riimunnarut. Lähdin takaisin talliin sillä olin luvannut siivota myös herrojen karsinat. Hain talikon ja kottikärryt. Aloitin ensin Tumpun karsinasta, josta lähtikin kuiviketta jonkin verran. Ajattelin laittaa sinne kottikärryllisen lisään. Ei kun tuumasta toimeen. Hain lapion ja suuntasin kuivike varastolle, jossa lappasin lapiolla kärryn täyteen ja takaisin sisään talliin. Kippasin kottikärryt ja levitin kuivikkeet tasaisesti. Suuntasin pikkutallilta isolle tallille siivoamaan myös Vaden karsinan. Se ei ollut kovin likainen, joten kuiviketta ei niin paljon tarvinnut lisät. Karsinat oli siivottu kaikki, joten lupaudin mennä lakaisemaan pikkutallin käytävän. Siinä ei nyt kauhean kauaa mennyt. Kello oli sen verran, että sain luvan viedä Vadelle ja Tumpulle väkirehut tarhaan. Tumppu oli upea kaveri nyt kun hiukan paremmin olen päässyt siihen tutustumaan. ”Moi Rawana”, kuulin äänen, jonka tunnistin Hanneksi. ”Ai moi,” vastasin hymyillen. ”Oot ilmeisesti ollu aamutallia tekemässä?”, Hanne sanoi kysyen. ”Joo ja Tumppu on ollu tosi kiltisti.”, sanoin innoissani. ”Lähetkö maaneesiin meidän kanssa ratsastamaan?,” Hanne kysyi. ”Se olis tosi kiva.”, vastain innokkaasti. Molemmat otimme hevosemme tarhasta ja veimme ne talleihinsa. Pikku Lily edelleen seurasi minua eikä Tumppu tai Vade ollut sen kummemmin kiinnittänyt siihen huomiota. Riisuin Vaden loimen ja vein paikoilleen. Nopeasti aloin harjata herraa läpi, joka ei onneksi ollut kovin likainen, mutta karvaa tuntui lähtevän kasoittain. Saatuani herran valmiiksi hain varusteet ja laitoin ne. Vade käyttäytyi oikein hyvin eikä edelleenkään välittänyt Lilystä. Taluttelin Vaden maneesiin ja kiinnitin Lilyn hihnassa katsomon puolelle. Hanne saapui Tumpun kanssa. Molemmat nousimme selkään ja kävelimme alkukynnit vierekkäin miettien molemmat samalla mitä tekisimme. Itse ajattelin taas paneutua teiden ratsastukseen ja askellajeihin. Aloitimme molemmat hommamme. Vaden kanssa otin ensin pysähdyksiä käynnistä ja sitten ravista. Koitin ratsastaa mahdollisimman suoria teit ja pyöreitä ympyröitä. Askellajeina käynti ja ravi. Näitä asioita ei voi koskaan hioa liikaa. Laukassa keskityin ympyröiden ratsastamiseen. Hanne alkoi myös olemaan valmis ja siirryimme loppukäynteihin, joiden aikana keskustelimme miten kummallakin oli mennyt. Käänsin Vaden maneesin keskelle ja tulin alas selästä. Talutin Vaden tallissa sen omaan karsinaan, jossa riisuin varusteet. Kävin pesemässä kuolaimet huolella ennen varusteiden paikoilleen viemistä. Laitoin Vadelle loimen päälle ja vein sen takaisin tarhaan nauttimaan. 121HMMä en kyllä voi muuta kuin ihailla sun sitoutumista Simoraan ja tätä jatkuvaa aktiivisuutta, jota sun puolelta näkyy. Ei vissiin ole yhtäkään tapahtumaa tai valmennusta johon et olisi Vaden kanssa osallistunut ja täytyy kyllä kehua, että se on myös teidän työskentelyynne vaikuttanut hurjasti. Se on parantunut tässä ajan kuluessa aina vain paremmaksi ja tuntuu kuin toimisitte jo keskenänne ihan telepaattisesti. Jes, juuri tällaista mä olen aina toivonutkin huippuhemmovaden näkevän sen vuosina täällä simorassa ja sitä odotan näkeväni jatkossakin :3 Täytyy myös mainita nyt että kirjoituksen ulkoasu on taas kehittynyt huimasti!
Todella onnistuneesti olet saanut ensimmäisen kuvan piirtopöydällä tehtyä! Kieltämättä piirros on kovin Vaden näköinen eikä sellaista aloittelijan haparointia kuvassa näy, joka edelleen aika monen vuoden jälkeen minun kädenjäljessäni näkyy, valitettavasti. eli hienoa työtä olet tehnyt ja odotan innolla näkeväni kaikenlaista uutta. Ja meillehän on aina tallille koirat tervetulleita! Aivan ihana tuo sinun pieni otuksesi ja niin silkkinen karvakin kun sitä pääsi rapsuttelemaan. Pääsit myls samalla onneksi liikuttamaan Vaden, eikä ongelmia näyttänyt olevan, ainakaan pahasti heh. Tuo ihmeessä useamminkin koiria kylään useamminkin, ettei tälle pallomahalle tule turhan tylsää näin jatkossa (: - Odelie
|
|
|
Post by rawana on Mar 31, 2015 20:27:17 GMT 2
31.3.2015
Vihdoin pääsin taas Simoraan Vadea moikkamaan. Olin kaatunut kotipihassani ja murtanut käteni. Eilen sain kipsim pois ja nyt ajelin hyvillä mielin simoraa kohti. Astuin ulos autosta ja tuttu hevosen tuoksu täytti nenäni. Menin heti moikkaamaan Vadea sen tarhalle. Herra tunnisti minut jo kaukaa ja ryntäsi aidan luokse. Rapsuttelin Vaden päätä ja juttelin sille hiljaisella äänellä. "Käyn hakemassa riiun ja sitten mennään sisälle", kuiskasin. Suuntasin talliin, josta Vaden riimu löytyi omalta paikaltaan. Nappasin sen mukaani ja lähdin tarhalle takaisin. Vade antoi hienosti itsensä kiinni ja talutin sen talliin. Kiinnitin Vaden käytävälle ja rupesin sukimaan sen karvaa varmoin liikkein. Pölyharjalla siistin suan jättämät irtokarvat ja pölyn. Vade antoi hienosti hatjata pään ja jalat. Jaloissa oli paksu kerros kuivunutta mutaa, mutta harjalla jalat lähtivät hyvin puhtaaksi. Lopuksi puhdistin kavioit ja lähdin hakemaan Vaden varusteita.Saatuani Vadelle varusteet talutin sen tallin pihaan ja nousin korokkeelta selkään. Kävimme Vaden kanssa, mukavan rauhallisen maasto lenkin. Suurimmaksi osaksi menimme vain käyntiä. Nautin siitä, kun pääsin jälleen ratsastamaan. Pian saavuimme simoran pihaan ja hyppäsin alas selästä. Vein Vaden talliin jossa riisuin siltä varusteet. Kävin Vaden kaviot vielä läpi ja sen jälkeen hyvästelin herran. 122HM
|
|